Читайте не для того, щоб заперечувати і спростовувати, не для того, щоб вірити і приймати без доказів, не для того, щоб дізнатися чиїсь мислі, але для того, щоб зважувати і обдумувати.
Френсіс Бекон
Як проходять диспути ліцею: Призначення, Устрій турніру диспутів, Устрій диспуту, Приписи учасникам
2016-17 н.р.
Перший турнір диспутів за книжкою Джіма Коллінза "Величні за власним вибором".
Джім Коллінз «Величні за власним вибором»
Правила ведення диспуту
№ | Кращий у дипуті | Кіль-ть | Кращий у команді | Кіль-ть |
1 | Марія Порецькова | 1 | Богдан Пилипчук | 2 |
2 | Вероніка Прокопчук | 1 | Михайло Ярошенко | 1 |
3 | Тарас Бальжик | 2 | Cаликін Ілля | 1 |
4 | Артем Пушкарьов | 1 |
№ | Капітан | Кіль-ть диспутів | Кіль-ть учасників |
1 | Вероніка Прокопчук | 1 | 2 |
2 | Артем Свєтлєющий | 1 | 2 |
3 | Ілля Саликін | 2 | 4 |
4 | Тарас Бальжик | 2 | 4 |
5 | Марія Порецькова | 1 | 1 |
6 | Михайло Ярошенко | 1 | 1 |
18.11.16. Диспут 1.1.4. Super Team - Картель
Завершився перший тур турніру диспутів.
Диспутували комана вчителівПетро Андруховець"Картель" з командою "Super Team" у складі Вероніки Прокопчук - капітан (9 клас) та Єгора Захарова (10 клас).
Ведучий - випускник ліцею 2002 рокуYaroslav Kaplan.
Крім учнів - учасників труніру на диспуті були присутні Ю.М. Теппер таЮрий Луковенко, наш гість з Одеси.
Пройшли два варіанти диспуту. В обох перемогли учні!
Об`єктом обох диспутів був "рецепт СМаК" (специфіка, методичність, константа). Предмети диспуту - зміни (частота і глибина) та джерела (стратегія, емпірична креативність).
Краща у диспуті - Вероніка Прокопчук.
28.10.16. Диспут 1.1.1. Залізний аргумент - Колегія
Ведучий диспуту - Ярослав Каплан, випускник ліцею 2004 року
Залізний аргумент Ілля Саликін - капітан, Артем Пушкарьов | Колегія Михайло Жур - капітан, Богдан Пилипчук |
1 етап диспуту
Теза (Колегія): "Ядра" використовувати небезпечно.
Контртеза (Залізний агрумент): "Ядра" можна використовувати, якщо є впевненість у попаданні.
2 етап диспуту
Підкріплення тези (Колегія): "Море" весь час змінюється, тому влучити ядром без пристрілки неможливо.
Контртеза (Залізний агрумент): Пристрілка якраз і є основю впевненості у попаданні і безпечності.
Третій етап суттєвих аргументів не додав.
Перемогла команда "Залізний Аргумент"
Кращий у диспуті - Артем Пушкарьов
Кращий у команді - Михайло Жур
Шановні колеги!
Почалася реєстрація команд на перший у цьому навчальному році турнір диспутів.
Магістр турніру - Ярослав Каплан, випускник ліцею 2004 року.
Турнір проходитиме за книжкою Джіма Коллінза «Величні за власним вибором»
Менеджер турніру: Вероніка Полещук, 11 клас.
Для участі у турнірі потрібно:
1. Згуртуватися у команду з 2-3 осіб і визначитися з капітаном.
2. Зареєструватися. Реєстрацію команди проводить капітан. Реєстрація триває до 30 вересня.
3. Прочитати до 30 вересня книжку і підготувати тези.
Порядок проведення турніру буде оприлюднено після реєстрації команд.
Реєстрація
Читати/скачати книжку
Залізний аргумент Саликін Ілля, 8 клас - капітан Кривошея Всеволод, 7 клас Щербань Нікіта, 8 клас | SuperTeam Прокопчук Вероніка, 9 клас - капітан Захаров Єгор, 10 клас Пеклін Іван, 9 клас |
Rangers 04 Фурсенко Роман, 10 клас - капітан Бальжик Тарас, 10 клас Озерянський Гліб, 10 клас | Natus Vincere Бойко Євгеній, 10 клас - капітан Красицький Олександр, 10 клас Порецькова Марія, 10 клас |
Колегія Жур Михайло, 9 клас - капітан Свєтлєющий Артем, 9 клас Пилипчук Богдан, 9 клас | Brotherhood of M Ярошенко Михайло, 10 клас - капітан Малощак Михайло, 8 клас |
Картель Корсакевич Святослав, куратор - капітан Андруховець Петро, ігропратик |
2015-16 н.р.
Перший турнір диспутів за текстом Кена Робінсона "Школа вбиває креативність"
Завдання на другі диспути груп
Сформулювати свою тезу з відео.
Завдання на треті диспути груп
Сфориулювати контр-тезу до змісту автора відео.
Завдання на четверті диспути груп
Схема устрою креативності.
№ | Кращі у диспуті | К-ть | Кращі у команді | К-ть |
1 | Прокопчук Вероніка | 2 | Голушко Катерина | 2 |
2 | Красицький Олександр | 2 | Кращенко Антон | 3 |
3 | Жур Михайло | 1 | Прокопчук Вероніка | 2 |
4 | Козак Ілля | 1 | Красицький Олександр | 1 |
5 | Голушко Катерина | 2 |
№ | Керівник | К-ть диспутів | К-ть учасників |
1 | Голушко Катерина | 4 | 12 |
2 | Прокопчук Вероніка | 4 | 11 |
3 | Кращенко Антон | 4 | 9 |
4 | Красицький Олександр | 3 | 7 |
5 | Палійчук Олександр | 3 | 7 |
Списки команд
Команда 1 Прокопчук Вероніка, 8 клас Говоруха Анна, 8 клас Горбунович Настя, 8 клас Гусєв Артем, 8 клас Петренко Марк, 8 клас | Команда 2 Красицький Олександр, 9 клас Брицький Дмитро, 9 клас Бойко Євген, 9 клас Кравцов Лев, 9 клас |
Команда 3 Кращенко Антон, 10 клас Жур Михайло, 8 клас Кудрявцева Ольга, 7 клас Осадчий Олексій, 7 клас | Команда 4 Глоушко Катерина, 8 клас Болюх Катерина, 8 клас Катруша Євген, 8 клас Полежаєв Валерій, 8 клас |
Команда 5 Палійчук Олександр, 9 клас Ковальова Христина, 9 клас Козак Ілля, 8клас |
Виділені курсивом учні мають принести виписані тези автора відео.
Шановні колеги!
Стартує перший у цьому році турнір диспутів.
Турнір має такі новведення:
- ми вперше використовуємо не друкований, а відео текст (див. нижче посилання);
- у трунірі з рівня учнівського фіналу візьмуть участь випускники ліцею (ведення і експертиза);
- фінал 2: учні-переможці - вчителі
- фінал 3: переможці фіналу 2 - випусники.
Відео текст Кен Робінсон "Школа вбиває креативність"
Умови участі:
Подивитися відео, виписати усі тези* автора і організуватися у команди по 3-5 учнів;
- Пиринаймні, напередодні диспуту здати до 217 ауд. виписані індивідуальні тезіи (п.1);
*Теза - судження про сутність чи властивості речей і явищ, Теза вказує на об`єкт і його головну, з точки зору автора тези, характеристику (предмет).
Завдання на перший тур
На основі індивідуально законспектованих тез, скласти груповий рейтинг тез автора. У першому турі диспутів команди захищатимуть свій рейтинг тез і критикуватимуть рейтинг своїх опонентів.
Упіхів!
2014-15
Другий турнір диспутів "Ситуація в Україні і світі"
Кращий у диспуті | К-ть | Кращий у команді | К-ть |
Михайло Малаков | 2 | Владислав Кравець | 1 |
Назар Зайченко | 1 | Олександр Резніченко | 1 |
Ілля Кармазінський | 1 | Іван Нікітенко | 1 |
Михайло Росихін | 1 | Євген Бойко | 1 |
Богдан Салій | 1 | Даніїл Івченко | 1 |
Євген Бойко | 1 | Назар Зайченко | 1 |
Олександр Красицький | 1 |
№ | Керівник | К-ть диспутів | К-ть учасників |
1 | Олександр Красицький | 3 | 8 |
2 | Салій Богдан | 3 | 6 |
3 | Назар Зайченко | 1 | 5 |
3 | Іван Нікитенко | 2 | 4 |
5 | Вероніка Полещук | 1 | 4 |
6 | Вячеслав Мельник | 1 | 3 |
7 | Євген Бойко | 2 | 2 |
8 | Владислав Кравець | 1 | 1 |
17.02.15. Диспут 2.2.1. Народ - ДНР-ЛНР
Учасники диспуту:
Народ - Євген Бойко | ДНР-ЛНР - Михайло Росихин, Олександр Красицький |
Відсутні: Ілля Кармазінський, Нікіта Марченко, Олександр Палійчук
Крок 1 - позиціонування
Народ: Народ - патріоти України (переважна більшість населення). Народ хоче єдності, стабільності, низьких цін. ДНР-ЛНР - сепаратисти, що хочуть до Росії.
ДНР-ЛНР: Ми ті, кого не влаштовує новий режим і політика. Хочемо до Росії чи окремої держави. Народ України бажає єдності і відсутності ДНР
Крок 2 – послідовність взаємних намірів
Народ: Встановлення миру - демілітаризація - вільне волевиявлення на теренах ДНР-ЛНР - зникнення ДНР-ЛНР в унітарній Україні або втрата Україною цих територій.
ДНР-ЛНР: Мир з Україною - визнання світом - відновити дружні стосунки - відвід військ - взаття на себе пропорційної частки зовнішнього боргу України.
Коментар: Група ДНР пропонує "дружбу на багнетах"?
Крок 3 - Рефлексія
Коментар: На тертьому кроці групи, як і в попередніх диспутах повторюваливя.
Перемогла група ДНР-ЛНР
Коментар: Переможці чітко позначили сторони війни: українці і росіяни, чого не змогли зробити їх опоненти.
Кращий у диспуті: Махайло Росихин
Кращий у команді: Євген Бойко
Шановні колеги, 11 лютого стартує другий турнір диспутів. Тема диспутів пов`язана з темою гри "Політика" і не передбачає тлумачення єдиного тексту. Нижче ми приводимо склади команд і графік турніру, Схематизовані варіанти-заготовки аналітики тем можна подивитися на сторінці гри Політика.
У першому турі зустрічаються команди з "протилежними" інтересами. Хід диспутів цього турніру дещо відрізняється від звичного нам ходу.
Завдання першого етапу диспуту - у схемі (подібній схемам-заготовкам) вібразити сутність теми, її наміри (у наших темах є наміри!) щодо України і як у ці наміри вписуються опоненти по диспуту.
Завдання другого етапу диспутів - порядок дій теми щодо України (як би ви діяли, якби займали позиції теми).
Завдання третього етапу - пояснити чому виграла саме ваша команда.
Місце проведення диспутів - 219 ауд. Стандартний час початку -16:00. У часі можливі зміни, за обопільною згодою команд.
Перший диспут між комадами Влада та Народ відбудеться 11 лютого. Час початку 14:30
Успіхів!!!
16.02.15. Диспут 2.1.3. Майдан - ДНР-ЛНР
Учасники диспуту:
Майдан - Іван Нікітенко, Ілля Колодченко | ДНР-ЛНР - Ілля Кармазінський, Олександр Красицький, Михайло Росихин |
Відсутні: Андрій Салій, Нікіта Марченко, Олександр Палійчук
Крок 1 - позиціонування
Майдан: Патріоти України і ті, хто змінює Україну на краще.
ДНР-ЛНР: 1. Ми не хочемо бути джерелом сплати зовнішнього боргу України. 2. Нас влаштовувала попередня влада, 3. Нас не влаштовує європейський курс України. Нам ближе Росія.
Коментар: У позиціюванні групи ДНР-ЛНР відсутній об`єкт. Хто ці "ми"?
Крок 2 – послідовність взаємних намірів
Майдан: 1 Пирпинення економічних відносин з Росією. 2. Модернізація війська. 3. Вступ в ЄС.
ДНР-ЛНР: 1. Пирпинити війну. 2. Експорт сировини. 3. Визнання ДНР-ЛНР світом, як незалежну країну.
Коментар: Група Майдан надала не послідовність, а віяло намірів. Група ДНР-ЛНР вказала зворотній порядок дій 2 і 3. Наміри обох груп не взаємні.
Крок 3 - Рефлексія
Коментар: На тертьому кроці групи, як і в попередніх диспутах повторюваливя.
Переміг ДНР-ЛНР
Кращий у диспуті: Ілля Кармазінський
Кращий у команді: Іван Нікітенко
Глядачі: Євген Бойко, Вероніка Полещук - менеджер турніру
Експерти диспуту: Іван Олександрович Сенько та Леся Тарасівна Юрчишин
12.02.15. Диспут 2.1.2. ЄС і Китай
Учасники диспуту:
ЄС - Назар Зайченко, Вікторія Бабенко,Юлія Ісайкіна, Марія Маришкіна, Катя Чорненнька | Китай - В`ячеслав Мельник, Єгор Демченко, Олександр Резниченко |
Крок 1 - геополітичний стан
ЄС: 1. Зразок толерантності і добробуту; 2, Китай - виробнича база 3. Україна - ронок збуту і дешева робоча сила.
Китай: 1. Найбільша промислова країна. 2. ЄС -ринок збуту; 3. Украіна (Крим) - перевалочний пункт до Європи.
Крок 2 – послідовність взаємних намірів
ЄС: 1 інвестиції в Китай; 2 Закриття виробничої бази на користь Океанії.
Коментар: Група надала взаємовиключні наміри і на тертій крок отримала завдання вибрати один з них.
Китай:Нейтралітет у стосунках ЄС з Росією.
Крок 3 - Рефлексія
Коментар: На тертьому кроці групи здебільшого повторювалися. Група "ЄС" вирішила закривати свої виробничі потужності у Китаї. Група "Китай" не змогла довести безглуздість такого рішення, що вирішальним чином вплинуло на рішення експетрів.
Переміг ЄС
Кращий у диспуті: Назар Зайченко
Кращий у команді: Олександр Резніченко
Експерт диспуту: Олександр Фоменко, випусник ліцею 2013 року
Вчитель Історії Володимир Миколайович Перещ був присутній на першій частині диспуту і займав позицію граючого тренера команди "Китай".
11.02.15. Диспут 1.1.1. Народ проти Влади
Учасники диспуту:
Народ - Євген Бойко | Влада - Владислав Кравець |
Відсутні: Анна Смаглій, Дмитро Сахаров, Надія Толока, Ірина Даценко, Денис Гороховських, Варя Нікітенко
Крок 1 - обмін тезами
Народ: Народ хоче спокою, нормальної влади, низьких цін.
Влада: Влада і народ єдині
Об’єкт диспуту – припинення війни.
Коментар. Об`єкт диспуту "Припинення війни" як основна умова спокою в Україні, за якої народна влада виконає й інші прагнення народу.
Крок 2 – як досягти припинення війни?
Народ і Влада: Домовитися з ворогом.
Коментар: Команди на наступний крок отримали завдання вказати три варіанти (найбажаніший, середний, найгірший) можливих домовленостей з ворогом.
Крок 3 - Варіанти компромісу
Народ: 1. Україна єдина; 2. Вільне волєвиявлення населення "ДНР-ЛНР" за підсумками якого вони або в унітарній Україні, або повністю відділяються від нас; 3. Україна втрачає ці території і не відповідає за них.
Влада: 1. Повернення Криму та Донбасу і європейські ціни на гас і нафту; 2. Повернення Донбасу та майна з Криму + європейські ціни на гас та нафту; 3. Втрата Донбасу та Криму; 4. Глобальна війна,
Коментар: Відкрите питання - реалістичний варіант і як його досягти.
Переміг Народ
Кращий у диспуті: Євген Бойко
Кращий у команді: Владислав Кравець
Експерти диспуту: Іван Олександрович Сенько, Святослав Сергійович Корсакевич: глядач: Єгор Демченко
Перший турнір диспутів - Володимир Мацкевич "Освіта і невігластво"
Шановні учасники турніру, тезами диспутів другого туру мають стати КАТЕГОРІЇ та КАТЕГОРИЧНЕ (КАТЕГОРІАЛЬНЕ!) МИСЛЕННЯ. Для цього потрібно вийти за рамки тексту і спробувати розібратися як з першим (категоріями), так і з другим.
Даємо кілька посилань:
Арістотель. Категорії
Гугліть категорії Канта, Гегеля, діалектики
Категоріальне мислення - Путеводитель по метолологии... - ст. 124-125, 133.
Текст диспуту: Володимир Мацкевич "Освіта і невігластво"
23.10.14 Фінальний диспут. Що ж таке категоріальне мислення?!
Учасники диспуту:
Команда 8: Бабенко Віка, Ільїна Діана, Чорненька Катерина
Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем, Івченко Даніїл
Перемогла команда 8
Краща у диспуті:Чорненька Катерина
Краща у команді: Маришкіна Марія
22.10.14 Диспут 2.2. Призначення освіти - навчити мислити чи практично оцінювати обставини?
Учасники диспуту:
Команда 3: Івченко Даніїл, Ковальова Крістіна, Плещук Вероніка, Резніченко Олександр.
Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем.
Перемогла команда 4
Краща у диспуті: Васильєва Марія
Кращий у команді: Івченко Даніїл21.10.14 Диспут 2.1. Джерело розуму
Учасники диспуту:
Команда 2: Палійчук Олександр, Бойко Євген, Болюх Катерина, Карапетян Гліб, Романенко Лука
Команда 8: Бабенко Віка, Зайченко Назар, Ільїна Діана, Колчин Руслан
Перемогла команда 8
Краща у диспуті: Ільїна Діана
Кращий у команді: Романенко Лука
10.10.14. Диспут 1.3. Невігластво - відсутність категоріального мислення.
Учасники диспуту:
Команда 1: Бойко Євген, Ворон Дмитро, Кравцов Лев, Сахаров Дмитро | Команда 2: Палійчук Олександр, Карапетян Гліб |
Відсутні: Гроховських Денис, Прокопчук Вероніка, Горщан Ольга, Гусєв Артем, Романенко Лука, Смаглій Анна, Болюх Катерина
Крок 1- обмін тезами
Команда 2 (теза): Людина досягне успіху коли вона освічена і не невігалас.
Команда 1 (контр-теза): успіху у рівній мірі можуть досягти як освічені, так і невігласи.
Об`єкт тези і коннтр-тези - успіх.
Предмети тези і контр-тези – освіта і невігластво.
Об’єкт диспуту – невігластво.
Коментар. Невігластво стало об`єктом диспуту з таких причин:
- це найнезрозуміліше поняття в обох тезах;
- його можна реконструювати прямо з тексту.
Крок 2 – Аргументація
Коментар. Обидві команди визначили невігластво як напічканість інформацією.
Крок 3 - аналіз диспуту
Команда 1 -?
Команда 2. Команда 1 протирічила сама собі через різні погляди на невігластво на першому і другому етапі.
Коментар. Команди не змогли реконструювати поняття "невігластво" у автора тексту. Зусиллями ведучого і експерта було встановлено і схематизовано, що невігластво - це неволодіння категоріальним мисленням.
Завдання наступних диспутів - розкрити механізм (метод!) категоріального мислення.
Перемогла команда 2.
Кращий у диспуті: Сахаров Дмитро
Кращий у команді: Карапетян Гліб
22.10.14 Диспут 2.2. Призначення освіти - навчити мислити чи практично оцінювати обставини?
Учасники диспуту:
Команда 3: Івченко Даніїл, Ковальова Крістіна, Плещук Вероніка, Резніченко Олександр.
Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем.
Перемогла команда 4
Краща у диспуті: Васильєва Марія
Кращий у команді: Івченко Даніїл21.10.14 Диспут 2.1. Джерело розуму
Учасники диспуту:
Команда 2: Палійчук Олександр, Бойко Євген, Болюх Катерина, Карапетян Гліб, Романенко Лука
Команда 8: Бабенко Віка, Зайченко Назар, Ільїна Діана, Колчин Руслан
Перемогла команда 8
Краща у диспуті: Ільїна Діана
Кращий у команді: Романенко Лука
10.10.14. Диспут 1.3. Невігластво - відсутність категоріального мислення.
Учасники диспуту:
Команда 1: Бойко Євген, Ворон Дмитро, Кравцов Лев, Сахаров Дмитро | Команда 2: Палійчук Олександр, Карапетян Гліб |
Відсутні: Гроховських Денис, Прокопчук Вероніка, Горщан Ольга, Гусєв Артем, Романенко Лука, Смаглій Анна, Болюх Катерина
Крок 1- обмін тезами
Команда 2 (теза): Людина досягне успіху коли вона освічена і не невігалас.
Команда 1 (контр-теза): успіху у рівній мірі можуть досягти як освічені, так і невігласи.
Об`єкт тези і коннтр-тези - успіх.
Предмети тези і контр-тези – освіта і невігластво.
Об’єкт диспуту – невігластво.
Коментар. Невігластво стало об`єктом диспуту з таких причин:
- це найнезрозуміліше поняття в обох тезах;
- його можна реконструювати прямо з тексту.
Крок 2 – Аргументація
Коментар. Обидві команди визначили невігластво як напічканість інформацією.
Крок 3 - аналіз диспуту
Команда 1 -?
Команда 2. Команда 1 протирічила сама собі через різні погляди на невігластво на першому і другому етапі.
Коментар. Команди не змогли реконструювати поняття "невігластво" у автора тексту. Зусиллями ведучого і експерта було встановлено і схематизовано, що невігластво - це неволодіння категоріальним мисленням.
Завдання наступних диспутів - розкрити механізм (метод!) категоріального мислення.
Перемогла команда 2.
Кращий у диспуті: Сахаров Дмитро
Кращий у команді: Карапетян Гліб
Ведучий диспуту: Салій Богдан
9.10.14. Диспут 1.2. Поняття не категорії!
Учасники диспуту:
Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія,Ісайкіна Юлія, Мороз Анна | Команда 7: Козак Ілля, Баранівський Вадим, Ващук Віталій, Голушко Катерина, Демченко Єгор, Жур Михайло, Цимбаліст Олександра |
Відсутні: Кумер Ірина, Гненний Артем, Росихін Михайло
Крок 1- обмін тезами
Команда 7 (теза): Поняття і категорії можуть бути як відносними, так і конкретними
Команда 4 (контр-теза): Поняття і категорії можуть бути тільки конкретними
Об`єкт тези, коннтр-тези і диспуту - поняття і категорії.
Предмет тези і контр-тези – відносність і конкретність категорій та понять.
Об’єкт диспуту – категорії і поняття (що це таке?)
Коментар. Обидві команди вважають відносність і конкретність антонімами і не підозрюють про абстрактність і абсолют.
Крок 2 – Аргументація
Команда 7: Схема взаємоповязаності відностнотсті і конкретності категоій.
Команда 4: Приклад конкретності понять і родово-видових відношень між поняттями і категоріями.
Коментар. Команда 4 в особі Маришкіної Марії інтуїтивно розуміє сутність понять і віднишень між поняттями та кетегоріями, але ще не вистачає слів і здібностей виразити своє розуміння, а команда 7 лише уточнила попередню свою тезу..
Крок 3 - аналіз диспуту
Коментар. Команди "пішли" по другому колу. Стало зрозуміло, що учасники не розрізняють понять, слів і значень слів.
Перемогла команда 4.
Краща у диспуті: Маришкіна Марія
Кращий у команді: Козак Ілля
9.10.14. Диспут 1.1. Категорії - уміння міркувати.
Учасники диспуту:
Команда 3: Івченко Даніїл, Резніченко Олександр, Свельєва Анастасія, Толока Надія, Ковальова Крістіна. | Команда 6: Полещук Вероніка, Кириллова Анастасія, Корешков Михайло, Нікітенко Варвара, Власова Анастасія |
Відсутні: Мельник В`ячеслав, Нижник Юрій.
Крок 1- обмін тезами
Команда 3 (теза):Освіта повинна вчити оперувати категоріями і поняттями
Команда 6 (контр-теза): Неправильне використання категорій в освіті призводить до невігластва у суспільстві.
Об`єкт тези - освіта. Предмет тези - категорії.
Можливі об`єкти і предмети "контр-тези"– освіта, категорії, невіглавство суспільства.
Об’єкт диспуту– що таке категорії?.
Коментар1."Контр-теза" не є протиставленням, а скоріше налідком тези. Інший її недолік - розпливчатість, через що "пливуть" об`єкти і предмети.
Коментар 2. Поняття категорії стало об'єктом диспуту як найнезрозуміліше для учасників диспуту слово.
Крок 2 – Аргументація
Команда 3: Категорії - вміння розділяти необхідне і зайве, встановлювати пріоритети життя.
Команда 6: Категориї роблять людину освіченою, а їх відсутність - невігласом.
Коментар. Команда 6 вказала лише на одну із функцій категорій, а не їх сутність (хай пробачить автор тексту!). Приведена групою "схема" читається так: "Існує дві категорії - невігластво і освіта".
Крок 3 - аналіз диспуту
Команда 3: 1. Теза про належне, а "контр-теза" про наявне. 2. Група потрапила у замкнене коло (?)
Команда 6: ?
Перемогла команда 3.
Краща у диспуті: Савельєва Настя
Кращий у команді: Корешков Михайло
Ведучий диспуту: Казаров Олексій.
Завдання на наступний диспут - спробувати розкрити вміння міркувати з допомогою категорій. Для цього потрібно ознайомитися з категоріями і спробувати зрозуміти їх (вище див. посилання).
1. Бойко Євген, 8 клас Ворон Дмитро, 8 клас Гороховських Денис 8 клас Кравцов Лев, 8 клас Сахаров Дмитро, 9 клас Прокопчук Вероніка, 7 клас | 2. Палійчук Олександр, 8 клас Горщан Ольга, 8 клас Гусєв Артем, 8 клас Карапетян Гліб, 8 клас Романенко Лука, 8 клас Смаглій Анна, 8 клас Болюх Катерина, 7 клас |
3.Івченко Даніїл, 9 клас Мельник Вячеслав, 9 клас Резніченко Олександр, 9 клас Савельєва Настя, 9 клас Толока Надія, 9 клас Ковальова Крістіна, 7 клас | 4. Маришкіна Марія, 10 клас Гненний Артем, 10 клас Ісайкіна Юля, 10 клас Мороз Анна, 10 клас Кумер Ірина, 10 клас Росихін Михайло, 10 клас |
5. Зайченко Назар, 10 клас Кармазінський Ілля, 10 клас Светлова Ірина, 10 клас Хоролець Марія, 10 клас Чорненька Катерина, 10 клас Ільїна Діана, 9 клас | 6. Полещук Вероніка, 9 клас Кириллова Анастасія, 8 клас Корешков Михайло, 8 клас Нікітенко Варвара, 8 клас Власова Анастасія, 9 клас Нижник Юрій, 9 клас |
7. Козак Ілля, 7 клас Баранівський Вадим, 7 клас Ващук Віталій, 7 клас Глушко Катерина, 7 клас Демченко Єгор, 7 клас Жур Михайло, 7 клас Цимбаліст Олександра, 7 клас | 8.Бабаенко Вікторія, 10 клас Гриус Анна, 9 клас Казанцев Феофан, 9 клас Колчин Руслан, 9 клас Коновал Єлизавета, 9 клас Некришев Володисир, 9 клас |
Шановні колеги, стартує перший турнір диспутів. У турнірі обов`язково беруть участь усі учні 7-11 класів набору 2014 року і за бажанням учні попередніх наборів.
6-7 жовтня для учнів 7-8 класів проходив відбірковий тур турніру. Проведено 3 диспути.
У 7 класі зустрічалися "команди"Ковальової КрістінитаКозака Іллі. Перемогла "команда" Козака Іллі.
У 8 класі проведено два диспути. У диспутах між командамиБойка ЄвгенатаФурсенка РоманаіПалійчука ОлександратаСмаглій Анни(сама Аня була відсутня через хворобу) перемогли, відповідно "команди"Бойка ЄвгенатаСмаглій Анни.
Кращими диспутантами визнано:Козака Іллю, Бойка Євгена, Карапетяна Гліба!
Кращі у команді:Ковальова Крістіна, Корешков Михайло, Гощан Ольга!
Учні, що пройшли відбір, вказані нижче у списках команд.
Ведучий диспутів:Салій Богдан(11 клас). Експерти:Казаров ОлексійтаЦимбаліст Олена(обидва 11 клас).
9 жовтня стартує перший тур турніру.
Коментарi