Гра «Перспективи Києва – погляд молодих»

Організатор:
Департамент Загальної управлінської підготовки Київського ліцею бізнесу
Дата початку:
04.11
Дата завершення:
05.11
Час початку:
08:45
Час завершення:
17:00
Місце проведення заходу:
Київський ліцей бізнесу
Опис:

Світилини заходу

Вступ (пояснення заходу)

4-5 листопада у Київському ліцеї бізнесу lecos в рамках навчальної дисципліни Загальна управлінська підготовка відбулася імітаційна гра: «Перспективи Києва – погляд молодих». Це перша гра цьогорічної серії, що плануються під загальною темою «Майбутнє Києва». Тема Києва обрана з двох причин, а саме:

- ми всі мешкаємо у Києві і вона нам близька;

- неоднозначне (чи однозначно негативне?) ставлення окремих груп киян до нового Генплану міста до 2025 року, котрий активно просуває міська адміністрація.

Завдання проведеної гри полягало у тому, щоб виявити яким бачать Київ нинішні підлітки, планують жити у ньому чи ні, і якщо «так», - здійснити перший крок у напрямку того, як зробити Київ таким, яким вони його бачать.

Проектуючи усю серію ігор, основне проблемне місце вбачалося у стані інфраструктур міста. Тому протягом року планувалося здійснити такі кроки-ігри:

Перспективи міста → Інфраструри («вузькі місця» і принципові шляхи їх подолання – проекти відновлення та розвитку інфраструктур) → Фінанси (пошук шляхів фінансового забезпечення реалізації проектів – способи приватно-муніціпального і державного партнетства) → Право (нормативно-правове регулювання пропонованих змін) → Політика і управління (як має бути влаштована система управління містом), що й відображає схема.

Київ: схема тем

Хід гри

Гра відбувалая шляхом кількох етапів взаємодії малих груп (7±2 особи), що відповідають за окрему тему. Механізм взаємодії: підготовка доповіді у групі – презнтація напрацьованого на загальному засіданні, їх критика і просвання. Тематизм груп з одного боку відображав зрізи життя міста і напрямки його розвитку зазначені у новоствореній стратегії (www.kmv.gov.ua/strategy.asp), а з іншого – власні орієнтири і нахили учнів – учасників гри. На основі вищесказаного було створенн 5 груп, що займалися тематичним розглядом теми, а саме:

- «Міжнародна гавань» (назва запозичена безпосередньо із стратегії), або яка перспектива Києва стати одним з фінансово-ділових центрів. Керівник групи, учень 11-го класу, Чуб Максим;

Доповідь ЧубаОлександр Чуб готовий зробити доповідь

- «Дніпровська перлина» (назва запозичена безпосередньо із стратегії), або за яких умов Києв може стати екологічно чистим, нешкідливим для здоров’я мешканців, сприятливим для проживання та привабливим для туризму. Керівник групи, учениця 9-го класу, Орищенко Катерина;

- «Бізнес» - про види та умови розвитку бізнесу у столиці. Керівник групи, учень 8-го класу, Казаров Олексій;

- «Місто-тренажер» - як використати Київ як освітнє середовище (чому у місті підлітку можна і потрібно краще навчитися ніж у школі). Керівник групи, учень 10-го класу, Фоменко Олександр;

- «Екстрім» - умови Києва для розвитку дитячого спорту, активного дозвілля і просто дотримання здорового способу життя. Керівник групи, учениця 8-го класу, Роговська Дарина (займається дайвінгом, має дозвіл на 30-ти метрове занурення);

і 4 групи, що розігрували тему у сценічних формах – готували етюди з акторської майстерності. Це:

- «Міжнародна гавань» Керівник групи, учень 11-го класу, Мостовенко Денис;

- «Дніпровська перлина» Керівник групи, учень 11-го класу, Кухтін Аркадій;

- «Кіберспорт» (геймери). Керівник групи, учень 11-го класу, Шевченко Максим

Супроводжували і відображали роботу вказаних ігрових груп дві групи ЗМІ:

- Кіноклуб «Кінокрут» ліцею. Керівник Кузьменко П.Б.;

- Учнівська ліцейська газета «LSD» (Lecos is my dream). Керівник газети, учениця 9-го класу, Лактіонова Ольга;

Керівник усієї гри, учень 10-го класу Фоменко Олександр.

Заплановано, що поштовх до роботи груп зададуть дві контрдоповіді: за і проти зазначених у новій стратегії перспектив нашого міста. Доповідь про неможливість райдужного глобалістського майбутнього Києва готував Чуб Олександр, а за їх можливість, з вказівкою на ресурси, Фоменко Олександр.

Гра відбувалася згідно з регламентом.

Регламент

Гри Господарство на тему: «Перспективи Києва – погляд молодих»

4 листопада 2011 року

Час

Роботи

Місце (ауд.)

845-930

Установка, задання рамок.

930-1000

Співдоповоді Олександра Фоменка та Олександра Чуба «Розвиток Києва: за і проти».

233

1000-1045

Підготовка доповідей та етюдів тематичними групами на тему: «Бачення майбутнього Києва».

233, 201, 205, 209, 210, 214, 216, 217, 226

1045-1145

Доповіді тематичних груп.

233

1145-1215

Перерва.

1215-1245

Показ етюдів тематичних груп

233

1245-1300

Установка на другий такт робіт

233

1300-1330

Робота у групах на тему: «Головні перешкоди тематичного напрямку Києва»

233, 201, 205, 209, 210, 214, 216, 217, 226

1330-1415

Доповіді тематичних груп з теми другого такту.

233

1415-1430

Перерва-перевдаягання на Фітнес.

226д, 228х

1430-1600

Фітнес.

Парк

1600-1700

Загальна рефлексія та рефлексія організаторів.

233

5 листопада 2011 року

Час

Роботи

Місце

845-920

Рефлексія попереднього дня і установка на другий день.

120

920-930

Розподіл на проектні групи.

120

930-1030

Підготовка проектних ідей та етюдів групами.

120, 209, 210, 216, 217,

1030-1100

Доповіді тематичних груп.

120

1100-1130

Перерва.

1130-1215

Рефлексія гри, виступи представників груп та ЗМІ з Кіноклубом

120

Підсумки гри

Опрацювавши літературу, своїй доповіді Олександр Чуб виділив такі основні недоліки, що заважатимуть заважатимуть реалізації ініціатив стратегії міста, а саме:

- Відсутність участі громадян у розробці стратегії;

- Відсутність аудиту стратегії і її непослідовність;

- Відсутність механізмів реалізації наміченого;

- Збереження зелених зон є проблематичним;

- Гостро стоїть питання відповідності існуючого устрою системи управління Києвом поставленим завданням.

У противагу першому доповідачу, другий доповідач, Олександр Фоменко, як керівник усієї гри, зосередився на ресурсах присутніх у грі напрямків роботи груп (див. додаток 1).

Наприкінець першого дня гри, групи виділили для розгляду такі питання які (ми говоримо серед інших) потрібно вирішити Києву на шляху до становлення «світовим містом».

1. Мережа спортивних майданчиків з обладнанням для екстремальних видів спорту. Існуючі кілька майданчиків для такого міста як Київ є «Каплею у морі».

2. Велосипедні доріжки.

3. Дружнє ставлення молоді і «багате» культурне середовище міста. Реалізація такого напрямку стратегії міста як «Міжнародна гавань» може стати механізмом реалізації цього аспекту культурного середовища.

4. Підвищення загальної культури населення.

5. Дійсне, але не «гречано-олійне» зближення влади міста з народом.

Дві останні пропозиції були виділені з етюдів «акторських» груп.

Серед інших пропозицій виділяється пропозиція керівника гри Фоменка Олександра до схеми громадських центрів міста (див. http://kievgenplan.grad.gov.ua/images/13___13.jpg) додати Виноградарський центр

Пропозиція ще одного громадського центруНа новому Генплані не врахований Виноградар!

Проводячи рефлексію (аналіз результатів і шляхів їх досягнення), було визнано, що вихід на питання мережі спортивно-екстремальних майданчиків, хоч, на перший погляд і може здатися банальним,але насправді є нетривіальним, оскільки у навколоміській світовій павутині, на наш погляд, відсутнє обговорення цієї проблеми. Відсутнє, то може його ми «висмоктали з пальця»?

Оскільки, саме цей напрямок є найбільш відповідним інтелектуальо-енергетичному ресурсу учасників, наступний крок і день приділили розгляду саме цього питання. До розгляду нами інших чотирьох пропозицій стороні дорослі скоріше за все віднесуться поблажливо, але як до «дитячого лементу на галявинці».

Попереднє маркетингове дослідження проблеми спортивно-ектремальних майданчиків

Попрацювавши над питанням спортивно-екстремальних майданчиків учні виявили, що для віку до 7 років місто Київ має дитячі майданчики (зараз відновлюються) чи принаймні місце під ним, хоча й з брудним піском, а для віку від 7-10 і до 18-21 року відсутні навіть залишки збудованої раніше інфраструктури. (Від 18-21 років енергія молодого покоління поглинається сімейним життям та авто і потреба в спортмайданчиках зменшується.) 8-14 років підлітки не мають навіть можливості вести здоровий спосіб життя. А це за статистикою минулого року лише школярів 222 тисячі (див. http://www.guon.kiev.ua/files/znz/zso20102011.pdf).

Що з ними у цей час, час формування і переосмислення особистості, відбувається?

Конкуренти і союзники неіснуючих спортивно-екстремальних майданчиків.

Конкуренти

1. Фітнес-ценри. До 10 (до 22 000 школярів) має фінансову можливість відвідувати фітнес-центри. Якщо б існували мережа спорт майданчиків, відчули б відток клієнтів.

2. Медицина і фармацевтика.

3. «Спорт сидячи» і пиво-алкогольні компанії, які є спонсорами спортивних програм. Футбол – з пивом. Бокс – з горілкою.

4. «Наркотики». До цієї групи учні віднесли: пиво, енергетичні напої, нічні клуби, кіберспорт, власне наркотики.

Союзники

1. Компанії, що виготовляють спортивний одяг та (частково) спортивне спорядження.

2. Страхові компанії, які у цивілізованому суспільстві контролюють витрати медицини, а через неї опосередковано і фармацевтику.

Найбільшена грі себе проявили такі учні як:

8клас

Казаров Олексій

Малаков Михайло

Роговська Дарина

Сивіцька Лілія

Фурман Анастасія

9клас

Андрюков Дмитро

Гупало Антон

Гороховських Євген

Лагерна Олександра

Лактіонова Ольга

Нікіфорова Маргарита

Орищенко Катерина

Смородінов Артем

10 клас

Фоменко Олександр

Чуркін Жан-Поль

11 клас

Кухтін Аркадій

Мостовенко Деніс

Чуб Олександр

Шевчекно Максим

Пропозиція КМДА

Виходячи з описаного досвіду Київський ліцей бізнесу під патронатом і матеріальною підтримкою міської адміністрації м. Києва готовий провести аналогічний кількаденний захід (імітаційну гру) з проблем розвитку м. Києва, орієнтуючись на потреби мешканців віку від 7-10 до 18-21 років з попередньо відібраними учнями шкіл усіх районів міста Києва. Зокрема подібний захід може стати продовженням описаного і як результат:

1. подасть пропозиції щодо принципів побудови мережі спортивно-екстремальних майданчиків в місті;

2. визначить можливі місця для їх побудови;

3. розробить проекти устрою спортивно-екстремальних майданчиків на визначених конкретних місцях;

4. доведе проекти до рівня бізнес-планів впритул з «конструкцією» схем фінансування

Якщо міська адміністрація зацікавиться поданою пропозицією, ми готові протягом кількох тижнів розробити оргпроект такого заходу і скласти його кошторис для затвердження. Наш ліцей має досвід організації подібних заходів не лише молоді м. Києва, але й усієї України.