Читайте не для того, щоб заперечувати і спростовувати, не для того, щоб вірити і приймати без доказів, не для того, щоб дізнатися чиїсь мислі, але для того, щоб зважувати і обдумувати.

Френсіс Бекон

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/Диспути 1.jpg

Як проходять диспути ліцею: Призначення, Устрій турніру диспутів, Устрій диспуту, Приписи учасникам

2016-17 н.р.

Перший турнір диспутів за книжкою Джіма Коллінза "Величні за власним вибором".

Джім Коллінз «Величні за власним вибором»

Правила ведення диспуту

Кращі диспутанти
Кращий у дипутіКіль-ть Кращий у команді Кіль-ть
1 Марія Порецькова 1Богдан Пилипчук 2
2 Вероніка Прокопчук1 Михайло Ярошенко1
3Тарас Бальжик2 Cаликін Ілля1
4Артем Пушкарьов1
Рейтинг капітанів команд
КапітанКіль-ть диспутівКіль-ть учасників
1Вероніка Прокопчук12
2Артем Свєтлєющий12
3Ілля Саликін24
4Тарас Бальжик24
5Марія Порецькова 1 1
6Михайло Ярошенко1 1

18.11.16. Диспут 1.1.4. Super Team - Картель

Завершився перший тур турніру диспутів.
Диспутували комана вчителівПетро Андруховець"Картель" з командою "Super Team" у складі Вероніки Прокопчук - капітан (9 клас) та Єгора Захарова (10 клас).
Ведучий - випускник ліцею 2002 рокуYaroslav Kaplan.
Крім учнів - учасників труніру на диспуті були присутні Ю.М. Теппер таЮрий Луковенко, наш гість з Одеси.

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630614 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630617 (Копировать).JPG

Пройшли два варіанти диспуту. В обох перемогли учні!

Об`єктом обох диспутів був "рецепт СМаК" (специфіка, методичність, константа). Предмети диспуту - зміни (частота і глибина) та джерела (стратегія, емпірична креативність).
Краща у диспуті - Вероніка Прокопчук.

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630649 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630686 (Копировать).JPG
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630734 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/114/P1630774 (Копировать).JPG

28.10.16. Диспут 1.1.1. Залізний аргумент - Колегія

Ведучий диспуту - Ярослав Каплан, випускник ліцею 2004 року
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0328 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0329 (Копировать).JPG
Команди
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0324 (Копировать).JPG
Залізний аргумент
Ілля Саликін - капітан, Артем Пушкарьов
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0323 (Копировать).JPG
Колегія
Михайло Жур - капітан, Богдан Пилипчук

1 етап диспуту

Теза (Колегія): "Ядра" використовувати небезпечно.

Контртеза (Залізний агрумент): "Ядра" можна використовувати, якщо є впевненість у попаданні.

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0332 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0342 (Копировать).JPG

2 етап диспуту

Підкріплення тези (Колегія): "Море" весь час змінюється, тому влучити ядром без пристрілки неможливо.

Контртеза (Залізний агрумент): Пристрілка якраз і є основю впевненості у попаданні і безпечності.

Третій етап суттєвих аргументів не додав.

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0358 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/111/IMG_0364 (Копировать).JPG

Перемогла команда "Залізний Аргумент"

Кращий у диспуті - Артем Пушкарьов

Кращий у команді - Михайло Жур

Шановні колеги!

Почалася реєстрація команд на перший у цьому навчальному році турнір диспутів.

/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/IMG_7021 (Копировать).JPG Магістр турніру - Ярослав Каплан, випускник ліцею 2004 року.

Турнір проходитиме за книжкою Джіма Коллінза «Величні за власним вибором»

Менеджер турніру: Вероніка Полещук, 11 клас.

Для участі у турнірі потрібно:

1. Згуртуватися у команду з 2-3 осіб і визначитися з капітаном.

2. Зареєструватися. Реєстрацію команди проводить капітан. Реєстрація триває до 30 вересня.

3. Прочитати до 30 вересня книжку і підготувати тези.

Порядок проведення турніру буде оприлюднено після реєстрації команд.

Реєстрація

Читати/скачати книжку

Склад вже зареєстрованих команд
Залізний аргумент
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/komandi/P1610955 (Копировать).JPG
Саликін Ілля, 8 клас - капітан
Кривошея Всеволод, 7 клас
Щербань Нікіта, 8 клас
SuperTeam
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/komandi/P1610964 (Копировать).JPG
Прокопчук Вероніка, 9 клас - капітан
Захаров Єгор, 10 клас
Пеклін Іван, 9 клас
Rangers 04
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/komandi/P1610961 (Копировать).JPG
Фурсенко Роман, 10 клас - капітан
Бальжик Тарас, 10 клас
Озерянський Гліб, 10 клас
Natus Vincere
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/komandi/P1610950 (Копировать).JPG
Бойко Євгеній, 10 клас - капітан
Красицький Олександр, 10 клас
Порецькова Марія, 10 клас
Колегія
/Files/images/potochn_foto/16-17/disputi_1/komandi/Колегія.jpg
Жур Михайло, 9 клас - капітан

Свєтлєющий Артем, 9 клас
Пилипчук Богдан, 9 клас
Brotherhood of M
Ярошенко Михайло, 10 клас - капітан
Малощак Михайло, 8 клас
Картель
Корсакевич Святослав, куратор - капітан

Андруховець Петро, ігропратик

2015-16 н.р.

Перший турнір диспутів за текстом Кена Робінсона "Школа вбиває креативність"

Завдання на другі диспути груп

Сформулювати свою тезу з відео.

Завдання на треті диспути груп

Сфориулювати контр-тезу до змісту автора відео.

Завдання на четверті диспути груп

Схема устрою креативності.

Кращі диспутанти
Кращі у диспутіК-тьКращі у команді К-ть
1Прокопчук Вероніка2Голушко Катерина2
2Красицький Олександр2 Кращенко Антон3
3Жур Михайло1Прокопчук Вероніка2
4Козак Ілля1Красицький Олександр1
5Голушко Катерина2
Рейтинг керівників команд
Керівник К-ть диспутів К-ть учасників
1Голушко Катерина4 12
2Прокопчук Вероніка411
3Кращенко Антон 4 9
4Красицький Олександр 37
5Палійчук Олександр37

/Files/images/potochn_foto/15-16/disputi/C 2.JPG

/Files/images/potochn_foto/15-16/disputi/C 1.JPG

Списки команд

Команда 1
Прокопчук Вероніка, 8 клас

Говоруха Анна, 8 клас
Горбунович Настя, 8 клас
Гусєв Артем, 8 клас
Петренко Марк, 8 клас
Команда 2
Красицький Олександр, 9 клас

Брицький Дмитро, 9 клас
Бойко Євген, 9 клас
Кравцов Лев, 9 клас
Команда 3
Кращенко Антон, 10 клас

Жур Михайло, 8 клас
Кудрявцева Ольга, 7 клас
Осадчий Олексій, 7 клас
Команда 4
Глоушко Катерина, 8 клас
Болюх Катерина, 8 клас
Катруша Євген, 8 клас
Полежаєв Валерій, 8 клас
Команда 5
Палійчук Олександр, 9 клас

Ковальова Христина, 9 клас
Козак Ілля, 8клас

Виділені курсивом учні мають принести виписані тези автора відео.

Шановні колеги!

Стартує перший у цьому році турнір диспутів.

Турнір має такі новведення:

  • ми вперше використовуємо не друкований, а відео текст (див. нижче посилання);
  • у трунірі з рівня учнівського фіналу візьмуть участь випускники ліцею (ведення і експертиза);
  • фінал 2: учні-переможці - вчителі
  • фінал 3: переможці фіналу 2 - випусники.
Відео текст Кен Робінсон "Школа вбиває креативність"

Умови участі:

  1. Подивитися відео, виписати усі тези* автора і організуватися у команди по 3-5 учнів;

  2. Пиринаймні, напередодні диспуту здати до 217 ауд. виписані індивідуальні тезіи (п.1);

*Теза - судження про сутність чи властивості речей і явищ, Теза вказує на об`єкт і його головну, з точки зору автора тези, характеристику (предмет).


Завдання на перший тур

На основі індивідуально законспектованих тез, скласти груповий рейтинг тез автора. У першому турі диспутів команди захищатимуть свій рейтинг тез і критикуватимуть рейтинг своїх опонентів.

Упіхів!

2014-15

Другий турнір диспутів "Ситуація в Україні і світі"

Кращі диспутанти
Кращий у диспуті К-тьКращий у команді К-ть
Михайло Малаков2 Владислав Кравець 1
Назар Зайченко1 Олександр Резніченко 1
Ілля Кармазінський1Іван Нікітенко1
Михайло Росихін1Євген Бойко1
Богдан Салій1Даніїл Івченко1
Євген Бойко1Назар Зайченко1
Олександр Красицький1
Рейтинг керівників команд

Керівник К-ть диспутів К-ть учасників
1Олександр Красицький3 8
2Салій Богдан36
3Назар Зайченко15
3Іван Нікитенко24
5Вероніка Полещук14
6Вячеслав Мельник13
7Євген Бойко2 2
8Владислав Кравець11

17.02.15. Диспут 2.2.1. Народ - ДНР-ЛНР

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d221/P1470710 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d221/P1470709 (Копировать).JPG
Народ - Євген Бойко ДНР-ЛНР - Михайло Росихин, Олександр Красицький

Відсутні: Ілля Кармазінський, Нікіта Марченко, Олександр Палійчук

Крок 1 - позиціонування

Народ: Народ - патріоти України (переважна більшість населення). Народ хоче єдності, стабільності, низьких цін. ДНР-ЛНР - сепаратисти, що хочуть до Росії.

ДНР-ЛНР: Ми ті, кого не влаштовує новий режим і політика. Хочемо до Росії чи окремої держави. Народ України бажає єдності і відсутності ДНР

Крок 2 – послідовність взаємних намірів

Народ: Встановлення миру - демілітаризація - вільне волевиявлення на теренах ДНР-ЛНР - зникнення ДНР-ЛНР в унітарній Україні або втрата Україною цих територій.

ДНР-ЛНР: Мир з Україною - визнання світом - відновити дружні стосунки - відвід військ - взаття на себе пропорційної частки зовнішнього боргу України.

Коментар: Група ДНР пропонує "дружбу на багнетах"?

Крок 3 - Рефлексія

Коментар: На тертьому кроці групи, як і в попередніх диспутах повторюваливя.

Перемогла група ДНР-ЛНР

Коментар: Переможці чітко позначили сторони війни: українці і росіяни, чого не змогли зробити їх опоненти.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d221/P1470717 (Копировать).JPG

Кращий у диспуті: Махайло Росихин

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d221/P1470714 (Копировать).JPG

Кращий у команді: Євген Бойко

Шановні колеги, 11 лютого стартує другий турнір диспутів. Тема диспутів пов`язана з темою гри "Політика" і не передбачає тлумачення єдиного тексту. Нижче ми приводимо склади команд і графік турніру, Схематизовані варіанти-заготовки аналітики тем можна подивитися на сторінці гри Політика.
У першому турі зустрічаються команди з "протилежними" інтересами. Хід диспутів цього турніру дещо відрізняється від звичного нам ходу.
Завдання першого етапу диспуту - у схемі (подібній схемам-заготовкам) вібразити сутність теми, її наміри (у наших темах є наміри!) щодо України і як у ці наміри вписуються опоненти по диспуту.
Завдання другого етапу диспутів - порядок дій теми щодо України (як би ви діяли, якби займали позиції теми).
Завдання третього етапу - пояснити чому виграла саме ваша команда.
Місце проведення диспутів - 219 ауд. Стандартний час початку -16:00. У часі можливі зміни, за обопільною згодою команд.

Перший диспут між комадами Влада та Народ відбудеться 11 лютого. Час початку 14:30

Успіхів!!!
/Files/images/potochn_shemi/14-15/Слайд1.JPG /Files/images/potochn_shemi/14-15/Слайд2.JPG

16.02.15. Диспут 2.1.3. Майдан - ДНР-ЛНР

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470674 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470701 (Копировать).JPG
Майдан - Іван Нікітенко, Ілля КолодченкоДНР-ЛНР - Ілля Кармазінський, Олександр Красицький, Михайло Росихин

Відсутні: Андрій Салій, Нікіта Марченко, Олександр Палійчук

Крок 1 - позиціонування

Майдан: Патріоти України і ті, хто змінює Україну на краще.

ДНР-ЛНР: 1. Ми не хочемо бути джерелом сплати зовнішнього боргу України. 2. Нас влаштовувала попередня влада, 3. Нас не влаштовує європейський курс України. Нам ближе Росія.

Коментар: У позиціюванні групи ДНР-ЛНР відсутній об`єкт. Хто ці "ми"?

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470700 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470685 (Копировать).JPG

Крок 2 – послідовність взаємних намірів

Майдан: 1 Пирпинення економічних відносин з Росією. 2. Модернізація війська. 3. Вступ в ЄС.

ДНР-ЛНР: 1. Пирпинити війну. 2. Експорт сировини. 3. Визнання ДНР-ЛНР світом, як незалежну країну.

Коментар: Група Майдан надала не послідовність, а віяло намірів. Група ДНР-ЛНР вказала зворотній порядок дій 2 і 3. Наміри обох груп не взаємні.

Крок 3 - Рефлексія

Коментар: На тертьому кроці групи, як і в попередніх диспутах повторюваливя.

Переміг ДНР-ЛНР

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470702 (Копировать).JPG

Кращий у диспуті: Ілля Кармазінський

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470686 (Копировать).JPG

Кращий у команді: Іван Нікітенко

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470680 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470705 (Копировать).JPG

Глядачі: Євген Бойко, Вероніка Полещук - менеджер турніру

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d213/P1470690 (Копировать).JPG

Експерти диспуту: Іван Олександрович Сенько та Леся Тарасівна Юрчишин

12.02.15. Диспут 2.1.2. ЄС і Китай

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d212/P1470302 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d212/P1470304 (Копировать).JPG
ЄС - Назар Зайченко, Вікторія Бабенко,Юлія Ісайкіна, Марія Маришкіна, Катя ЧорненнькаКитай - В`ячеслав Мельник, Єгор Демченко, Олександр Резниченко

Крок 1 - геополітичний стан

ЄС: 1. Зразок толерантності і добробуту; 2, Китай - виробнича база 3. Україна - ронок збуту і дешева робоча сила.

Китай: 1. Найбільша промислова країна. 2. ЄС -ринок збуту; 3. Украіна (Крим) - перевалочний пункт до Європи.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d212/P1470295 (Копировать).JPG/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d212/P1470329 (Копировать).JPG

Крок 2 – послідовність взаємних намірів

ЄС: 1 інвестиції в Китай; 2 Закриття виробничої бази на користь Океанії.

Коментар: Група надала взаємовиключні наміри і на тертій крок отримала завдання вибрати один з них.

Китай:Нейтралітет у стосунках ЄС з Росією.

Крок 3 - Рефлексія

Коментар: На тертьому кроці групи здебільшого повторювалися. Група "ЄС" вирішила закривати свої виробничі потужності у Китаї. Група "Китай" не змогла довести безглуздість такого рішення, що вирішальним чином вплинуло на рішення експетрів.

Переміг ЄС

Кращий у диспуті: Назар Зайченко

Кращий у команді: Олександр Резніченко /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d212/P1470315 (Копировать).JPG

Експерт диспуту: Олександр Фоменко, випусник ліцею 2013 року

Вчитель Історії Володимир Миколайович Перещ був присутній на першій частині диспуту і займав позицію граючого тренера команди "Китай".

11.02.15. Диспут 1.1.1. Народ проти Влади

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d211/P1470157 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d211/P1470154 (Копировать).JPG
Народ - Євген БойкоВлада - Владислав Кравець

Відсутні: Анна Смаглій, Дмитро Сахаров, Надія Толока, Ірина Даценко, Денис Гороховських, Варя Нікітенко

Крок 1 - обмін тезами

Народ: Народ хоче спокою, нормальної влади, низьких цін.

Влада: Влада і народ єдині

Об’єкт диспуту – припинення війни.

Коментар. Об`єкт диспуту "Припинення війни" як основна умова спокою в Україні, за якої народна влада виконає й інші прагнення народу.

Крок 2 – як досягти припинення війни?

Народ і Влада: Домовитися з ворогом.

Коментар: Команди на наступний крок отримали завдання вказати три варіанти (найбажаніший, середний, найгірший) можливих домовленостей з ворогом.

Крок 3 - Варіанти компромісу

Народ: 1. Україна єдина; 2. Вільне волєвиявлення населення "ДНР-ЛНР" за підсумками якого вони або в унітарній Україні, або повністю відділяються від нас; 3. Україна втрачає ці території і не відповідає за них.

Влада: 1. Повернення Криму та Донбасу і європейські ціни на гас і нафту; 2. Повернення Донбасу та майна з Криму + європейські ціни на гас та нафту; 3. Втрата Донбасу та Криму; 4. Глобальна війна,

Коментар: Відкрите питання - реалістичний варіант і як його досягти.

Переміг Народ

Кращий у диспуті: Євген Бойко

Кращий у команді: Владислав Кравець

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d211/P1470181 (Копировать).JPG/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d211/P1470187 (Копировать).JPG

Експерти диспуту: Іван Олександрович Сенько, Святослав Сергійович Корсакевич: глядач: Єгор Демченко

Перший турнір диспутів - Володимир Мацкевич "Освіта і невігластво"

Шановні учасники турніру, тезами диспутів другого туру мають стати КАТЕГОРІЇ та КАТЕГОРИЧНЕ (КАТЕГОРІАЛЬНЕ!) МИСЛЕННЯ. Для цього потрібно вийти за рамки тексту і спробувати розібратися як з першим (категоріями), так і з другим.

Даємо кілька посилань:
Арістотель. Категорії
Гугліть категорії Канта, Гегеля, діалектики
Категоріальне мислення - Путеводитель по метолологии... - ст. 124-125, 133.
Текст диспуту: Володимир Мацкевич "Освіта і невігластво"

23.10.14 Фінальний диспут. Що ж таке категоріальне мислення?!

Учасники диспуту:

Команда 8: Бабенко Віка, Ільїна Діана, Чорненька Катерина

Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем, Івченко Даніїл

Перемогла команда 8

Краща у диспуті:Чорненька Катерина

Краща у команді: Маришкіна Марія

22.10.14 Диспут 2.2. Призначення освіти - навчити мислити чи практично оцінювати обставини?

Учасники диспуту:

Команда 3: Івченко Даніїл, Ковальова Крістіна, Плещук Вероніка, Резніченко Олександр.

Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем.

Перемогла команда 4

Краща у диспуті: Васильєва Марія

Кращий у команді: Івченко Даніїл
21.10.14 Диспут 2.1. Джерело розуму

Учасники диспуту:

Команда 2: Палійчук Олександр, Бойко Євген, Болюх Катерина, Карапетян Гліб, Романенко Лука

Команда 8: Бабенко Віка, Зайченко Назар, Ільїна Діана, Колчин Руслан

Перемогла команда 8

Краща у диспуті: Ільїна Діана

Кращий у команді: Романенко Лука

10.10.14. Диспут 1.3. Невігластво - відсутність категоріального мислення.

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440097 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440086 (Копировать).JPG
Команда 1: Бойко Євген, Ворон Дмитро, Кравцов Лев, Сахаров ДмитроКоманда 2: Палійчук Олександр, Карапетян Гліб

Відсутні: Гроховських Денис, Прокопчук Вероніка, Горщан Ольга, Гусєв Артем, Романенко Лука, Смаглій Анна, Болюх Катерина

Крок 1- обмін тезами

Команда 2 (теза): Людина досягне успіху коли вона освічена і не невігалас.

Команда 1 (контр-теза): успіху у рівній мірі можуть досягти як освічені, так і невігласи.

Об`єкт тези і коннтр-тези - успіх.

Предмети тези і контр-тези – освіта і невігластво.

Об’єкт диспуту – невігластво.

Коментар. Невігластво стало об`єктом диспуту з таких причин:

  • це найнезрозуміліше поняття в обох тезах;
  • його можна реконструювати прямо з тексту.
/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440080 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440100 (Копировать).JPG

Крок 2 – Аргументація

Коментар. Обидві команди визначили невігластво як напічканість інформацією.

Крок 3 - аналіз диспуту

Команда 1 -?

Команда 2. Команда 1 протирічила сама собі через різні погляди на невігластво на першому і другому етапі.

Коментар. Команди не змогли реконструювати поняття "невігластво" у автора тексту. Зусиллями ведучого і експерта було встановлено і схематизовано, що невігластво - це неволодіння категоріальним мисленням.

Завдання наступних диспутів - розкрити механізм (метод!) категоріального мислення.

Перемогла команда 2.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440104 (Копировать).JPG

Кращий у диспуті: Сахаров Дмитро

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440095.JPG

Кращий у команді: Карапетян Гліб

22.10.14 Диспут 2.2. Призначення освіти - навчити мислити чи практично оцінювати обставини?

Учасники диспуту:

Команда 3: Івченко Даніїл, Ковальова Крістіна, Плещук Вероніка, Резніченко Олександр.

Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія, Генний Артем.

Перемогла команда 4

Краща у диспуті: Васильєва Марія

Кращий у команді: Івченко Даніїл
21.10.14 Диспут 2.1. Джерело розуму

Учасники диспуту:

Команда 2: Палійчук Олександр, Бойко Євген, Болюх Катерина, Карапетян Гліб, Романенко Лука

Команда 8: Бабенко Віка, Зайченко Назар, Ільїна Діана, Колчин Руслан

Перемогла команда 8

Краща у диспуті: Ільїна Діана

Кращий у команді: Романенко Лука

10.10.14. Диспут 1.3. Невігластво - відсутність категоріального мислення.

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440097 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440086 (Копировать).JPG
Команда 1: Бойко Євген, Ворон Дмитро, Кравцов Лев, Сахаров ДмитроКоманда 2: Палійчук Олександр, Карапетян Гліб

Відсутні: Гроховських Денис, Прокопчук Вероніка, Горщан Ольга, Гусєв Артем, Романенко Лука, Смаглій Анна, Болюх Катерина

Крок 1- обмін тезами

Команда 2 (теза): Людина досягне успіху коли вона освічена і не невігалас.

Команда 1 (контр-теза): успіху у рівній мірі можуть досягти як освічені, так і невігласи.

Об`єкт тези і коннтр-тези - успіх.

Предмети тези і контр-тези – освіта і невігластво.

Об’єкт диспуту – невігластво.

Коментар. Невігластво стало об`єктом диспуту з таких причин:

  • це найнезрозуміліше поняття в обох тезах;
  • його можна реконструювати прямо з тексту.
/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440080 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440100 (Копировать).JPG

Крок 2 – Аргументація

Коментар. Обидві команди визначили невігластво як напічканість інформацією.

Крок 3 - аналіз диспуту

Команда 1 -?

Команда 2. Команда 1 протирічила сама собі через різні погляди на невігластво на першому і другому етапі.

Коментар. Команди не змогли реконструювати поняття "невігластво" у автора тексту. Зусиллями ведучого і експерта було встановлено і схематизовано, що невігластво - це неволодіння категоріальним мисленням.

Завдання наступних диспутів - розкрити механізм (метод!) категоріального мислення.

Перемогла команда 2.

Кращий у диспуті: Сахаров Дмитро

Кращий у команді: Карапетян Гліб

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d113/P1440083 (Копировать).JPG

Ведучий диспуту: Салій Богдан

9.10.14. Диспут 1.2. Поняття не категорії!

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1430954 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1430951 (Копировать).JPG
Команда 4: Маришкіна Марія, Васильєва Марія,Ісайкіна Юлія, Мороз АннаКоманда 7: Козак Ілля, Баранівський Вадим, Ващук Віталій, Голушко Катерина, Демченко Єгор, Жур Михайло, Цимбаліст Олександра

Відсутні: Кумер Ірина, Гненний Артем, Росихін Михайло

Крок 1- обмін тезами

Команда 7 (теза): Поняття і категорії можуть бути як відносними, так і конкретними

Команда 4 (контр-теза): Поняття і категорії можуть бути тільки конкретними

Об`єкт тези, коннтр-тези і диспуту - поняття і категорії.

Предмет тези і контр-тези – відносність і конкретність категорій та понять.

Об’єкт диспуту – категорії і поняття (що це таке?)

Коментар. Обидві команди вважають відносність і конкретність антонімами і не підозрюють про абстрактність і абсолют.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1430984 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1440007 (Копировать).JPG

Крок 2 – Аргументація

Команда 7: Схема взаємоповязаності відностнотсті і конкретності категоій.

Команда 4: Приклад конкретності понять і родово-видових відношень між поняттями і категоріями.

Коментар. Команда 4 в особі Маришкіної Марії інтуїтивно розуміє сутність понять і віднишень між поняттями та кетегоріями, але ще не вистачає слів і здібностей виразити своє розуміння, а команда 7 лише уточнила попередню свою тезу..

Крок 3 - аналіз диспуту

Коментар. Команди "пішли" по другому колу. Стало зрозуміло, що учасники не розрізняють понять, слів і значень слів.

Перемогла команда 4.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1440060 (Копировать).JPG

Краща у диспуті: Маришкіна Марія

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d112/P1440066 (Копировать).JPG

Кращий у команді: Козак Ілля

9.10.14. Диспут 1.1. Категорії - уміння міркувати.

Учасники диспуту:

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/P1430830 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/P1430815 (Копировать).JPG
Команда 3: Івченко Даніїл, Резніченко Олександр, Свельєва Анастасія, Толока Надія, Ковальова Крістіна.Команда 6: Полещук Вероніка, Кириллова Анастасія, Корешков Михайло, Нікітенко Варвара, Власова Анастасія

Відсутні: Мельник В`ячеслав, Нижник Юрій.

Крок 1- обмін тезами

Команда 3 (теза):Освіта повинна вчити оперувати категоріями і поняттями

Команда 6 (контр-теза): Неправильне використання категорій в освіті призводить до невігластва у суспільстві.

Об`єкт тези - освіта. Предмет тези - категорії.

Можливі об`єкти і предмети "контр-тези"– освіта, категорії, невіглавство суспільства.

Об’єкт диспуту– що таке категорії?.

Коментар1."Контр-теза" не є протиставленням, а скоріше налідком тези. Інший її недолік - розпливчатість, через що "пливуть" об`єкти і предмети.

Коментар 2. Поняття категорії стало об'єктом диспуту як найнезрозуміліше для учасників диспуту слово.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/P1430838 (Копировать).JPG /Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/P1430844 (Копировать).JPG

Крок 2 – Аргументація

Команда 3: Категорії - вміння розділяти необхідне і зайве, встановлювати пріоритети життя.

Команда 6: Категориї роблять людину освіченою, а їх відсутність - невігласом.

Коментар. Команда 6 вказала лише на одну із функцій категорій, а не їх сутність (хай пробачить автор тексту!). Приведена групою "схема" читається так: "Існує дві категорії - невігластво і освіта".

Крок 3 - аналіз диспуту

Команда 3: 1. Теза про належне, а "контр-теза" про наявне. 2. Група потрапила у замкнене коло (?)

Команда 6: ?

Перемогла команда 3.

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/Тася (Копировать).jpg

Краща у диспуті: Савельєва Настя

/Files/images/potochn_foto/14-15/diputi/d111/P1430826 (Копировать).JPG

Кращий у команді: Корешков Михайло

Ведучий диспуту: Казаров Олексій.

Завдання на наступний диспут - спробувати розкрити вміння міркувати з допомогою категорій. Для цього потрібно ознайомитися з категоріями і спробувати зрозуміти їх (вище див. посилання).

Списки команд
1. Бойко Євген, 8 клас
Ворон Дмитро, 8 клас
Гороховських Денис 8 клас
Кравцов Лев, 8 клас
Сахаров Дмитро, 9 клас
Прокопчук Вероніка, 7 клас
2. Палійчук Олександр, 8 клас
Горщан Ольга, 8 клас
Гусєв Артем, 8 клас
Карапетян Гліб, 8 клас
Романенко Лука, 8 клас
Смаглій Анна, 8 клас
Болюх Катерина, 7 клас
3.Івченко Даніїл, 9 клас
Мельник Вячеслав, 9 клас
Резніченко Олександр, 9 клас
Савельєва Настя, 9 клас
Толока Надія, 9 клас
Ковальова Крістіна, 7 клас
4. Маришкіна Марія, 10 клас
Гненний Артем, 10 клас
Ісайкіна Юля, 10 клас
Мороз Анна, 10 клас
Кумер Ірина, 10 клас
Росихін Михайло, 10 клас
5. Зайченко Назар, 10 клас
Кармазінський Ілля, 10 клас
Светлова Ірина, 10 клас
Хоролець Марія, 10 клас
Чорненька Катерина, 10 клас
Ільїна Діана, 9 клас
6. Полещук Вероніка, 9 клас
Кириллова Анастасія, 8 клас
Корешков Михайло, 8 клас
Нікітенко Варвара, 8 клас
Власова Анастасія, 9 клас
Нижник Юрій, 9 клас
7. Козак Ілля, 7 клас
Баранівський Вадим, 7 клас
Ващук Віталій, 7 клас
Глушко Катерина, 7 клас
Демченко Єгор, 7 клас
Жур Михайло, 7 клас
Цимбаліст Олександра, 7 клас
8.Бабаенко Вікторія, 10 клас
Гриус Анна, 9 клас
Казанцев Феофан, 9 клас
Колчин Руслан, 9 клас
Коновал Єлизавета, 9 клас
Некришев Володисир, 9 клас

/Files/images/potochn_shemi/14-15/Турнірна таблиця Освіти і невігластва.jpg

Шановні колеги, стартує перший турнір диспутів. У турнірі обов`язково беруть участь усі учні 7-11 класів набору 2014 року і за бажанням учні попередніх наборів.

6-7 жовтня для учнів 7-8 класів проходив відбірковий тур турніру. Проведено 3 диспути.

У 7 класі зустрічалися "команди"Ковальової КрістінитаКозака Іллі. Перемогла "команда" Козака Іллі.

У 8 класі проведено два диспути. У диспутах між командамиБойка ЄвгенатаФурсенка РоманаіПалійчука ОлександратаСмаглій Анни(сама Аня була відсутня через хворобу) перемогли, відповідно "команди"Бойка ЄвгенатаСмаглій Анни.

Кращими диспутантами визнано:Козака Іллю, Бойка Євгена, Карапетяна Гліба!

Кращі у команді:Ковальова Крістіна, Корешков Михайло, Гощан Ольга!

Учні, що пройшли відбір, вказані нижче у списках команд.

Ведучий диспутів:Салій Богдан(11 клас). Експерти:Казаров ОлексійтаЦимбаліст Олена(обидва 11 клас).

9 жовтня стартує перший тур турніру.




Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.